2012. június 12., kedd

A Facebook uralja a világot


Vincenzo Cosenza évente kétszer, júniusban és decemberben frissíti az általa szerkesztett világtérképet, amely a közösségi oldalak népszerűségi megoszlását mutatja be. Cosenza kutatása 137 országra terjed ki, adatforrásként pedig a Google Trends for Websites, valamint az Alexa által szolgáltatott információkat használja.

 A LEGNÉPSZERŰBB KÖZÖSSÉGI HÁLÓZATOK (2012. JÚNIUS)
 Ország #1 #2 #3
AusztráliaFacebookLinkedInTwitter
AusztriaFacebookBadooTwitter
BelgiumFacebookBadooLinkedIn
BrazíliaFacebookOrkutBadoo
KanadaFacebookLinkedInTwitter
KínaQzoneTencent WeiboSina Weibo
DániaFacebookLinkedInBadoo
FinnországFacebookLinkedInTwitter
FranciaországFacebookBadooSkyrock
NémetországFacebookWer-kennt-wenXing
IndiaFacebookLinkedInOrkut
OlaszországFacebookBadooTwitter
JapánFacebookTwitterMixi
HollandiaFacebookHyvesTwitter
NorvégiaFacebookLinkedInTwitter
PortugáliaFacebookBadooOrkut
SvédországFacebookTwitterLinkedIn
OroszországOdnoklassnikiV KontakteFacebook
SpanyolországFacebookTuentiBadoo
Egyesült KirályságFacebookTwitterLinkedIn
Egyesült ÁllamokFacebookTwitterLinkedIn
 Forrás: vincos.it

A 2012 júniusára vonatkozó adatokat Cosenza vasárnap délután hozta nyilvánosságra. A Facebook elsöprö fölénye már első pillantásra is nyilvánvaló: Mark Zuckerberg közösségi oldala szinte az egész világon a legnépszerűbb közösségi szolgáltatásnak számít, a 137 vizsgált országból 126-ban ez a domináns közösségi platform. A Facebook Európában a legnépszerűbb, ahol 232 millióan használják a szolgáltatást; kevéssel lemaradva követi Észak-Amerika, 222 millió felhasználóval. Ázsiában viszont csak 219 millióan használják a Facebookot.
Más országokban azonban a közösségi oldal azonban alulmarad. Az orosz anyanyelvű területeken elsősorban a Vkontakte és az Odnoklassniki vezet, a Tencent által fejlesztett QZone pedig a kínaiak körében népszerű. A vietnamiak elsősorban a Zinget használják, az irániak pedig a Cloobot– persze, kérdéses, hogy az ő esetükben kényszerről vagy önkéntes választásról van-e szó. Kimutatható részesedése van a Drauglemnek is, amit Lettországban használnak Facebook-pótlékként, és a személyes adatok védelmére kényes, a kék-fehér színkombinációt pedig taszítónak és ridegnek érző japánok közül pedig sokan Mixitet használnak.

Forrás: index.hu

Azt gondolom az elemzés adatai alapján még élesebben felvetődik, egy másik tanulmányban boncolgatott kérdés a magyar vállalkozások közösségi médiához való viszonyáról.
Blog bejegyzéseinkről hírlevelünkben is értesülhetsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése